Reklamačný poriadok
Tento reklamačný poriadok stanovuje podmienky pre uplatňovanie a vybavovanie prípadných reklamácií tovaru zakúpeného v internetovom obchode spoločnosti Frabiz s.r.o.
Základné ustanovenia
Reklamačný poriadok internetového obchodu sa vzťahuje na tovar zakúpený v tomto obchode, ktorý bol reklamovaný pred uplynutím stanovenej záručnej doby.
Zákazník, ktorému bol doručený tovar zakúpený v tomto internetovom obchode prevzatím tovaru vyslovuje súhlas s týmto reklamačným poriadkom a ten sa stáva súčasťou medzi nimi uzavretej kúpnej zmluvy.
Podmienky záruky
- Minimálnu dĺžku záručnej doby upravujú platné právne predpisy, ktoré zároveň umožňujú výrobcovi poskytovať na svoje výrobky záručnú lehotu dlhšiu. Záručná doba na zakúpený tovar sa uvádza v jeho záručnom alebo dodacom liste a začína plynúť odo dňa ich vystavenia. Ak je výrobok reklamovaný a prijatý do záručnej opravy, je následne záručná lehota o čas tejto opravy predĺžená. V prípade, že je reklamovaný výrobok vymenený, je na tento nový výrobok vystavený aj nový záručný list so záručnou dobou, ktorá začína plynúť dňom jeho vystavenia.
- Kupujúci má právo uplatniť si u predávajúceho záruku len na tovar, ktorý vykazuje chyby, ktoré zavinil výrobca, dodávateľ alebo predávajúci.
- Kupujúci je povinný vykonať prehliadku tovaru pri prevzatí tovaru. Pokiaľ tak neurobí, môže uplatniť nároky z chýb zistených pri tejto prehliadke, len keď preukáže, že tieto chyby mal tovar už v čase prevzatia tovaru.
- Záruka sa nevzťahuje na bežné opotrebenie veci (alebo ich častí) spôsobené používaním (napr. šamot, šamotový deflektor ohniska, sklo, tiahla, páky, pánty a pod.). Kratšiu životnosť výrobku teda nemožno považovať za chybu a nedá sa ani reklamovať.
- Pre nahlásenie zistených chýb alebo informovanie sa o stave nahlásených reklamácií je určený e-mail: frabizpoprad@gmail.com
- V zaslanom e-maili je nutné presne špecifikovať chybu a uviesť fakturačné údaje vrátane čísla faktúry, resp. čísla objednávky, ktoré je uvedené v e-maile, ktorý obchod poslal ako potvrdenia uskutočnenej objednávky tovaru. Do 48 hodín (v pracovné dni) Vám budú zaslané informácie o ďalšom postupe.
Vybavenie reklamácie
- Predávajúci je povinný vybaviť reklamáciu predaného tovaru bez zbytočných odkladov, ale najneskôr, v súlade s platnými predpismi, do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie. Ak sa predávajúci a zákazník vyslovene dohodnú inak, stráca toto ustanovenie účinnosť. Pri reklamácii je kupujúci je povinný, doručiť písomnú reklamáciu, kde presne označí druh a rozsah chýb tovaru a doručiť reklamovaný tovar od kupujúceho predávajúcemu. Predávajúci odporúča kupujúcemu zásielku s tovarom poistiť. Tovar zaslaný na dobierku predávajúci nepreberá.
- Počas záručnej doby má zákazník právo na bezplatné odstránenie chyby po predložení tovaru vrátane príslušenstva, dokumentácie a návodu oprávnenému zástupcovi predávajúceho, resp. servisnému stredisku spolu so záručným listom, ak bol dodaný a dokladom o zaplatení.
- Ak tovar vykazuje chyby, zákazník má právo uplatniť reklamáciu v prvom rade priamo v autorizovanom servisnom stredisku /zoznam bude zákazníkovi poskytnutý na jeho žiadosť/. V prípade, že nie je možné zaistiť opravu týmto spôsobom, zaistí opravu predávajúci. Vtedy si zákazník uplatní reklamáciu v prevádzkarni predávajúceho tak, že doručí tovar do prevádzkarne predávajúceho.
- Záručná doba sa predlžuje o dobu, počas ktorej kupujúci nemohol používať tovar z dôvodu záručnej opravy tovaru.
- Kupujúci nemá právo uplatniť záruku na chyby, o ktorých bol predávajúcim v dobe uzatvárania zmluvy upozornený, alebo o ktorých s prihliadnutím k okolnostiam, za ktorých bola kúpna zmluva uzatvorená musel vedieť.
- Nárok na uplatnenie záruky u predávajúceho kupujúcim zaniká: nepredložením dokladu o zaplatení, príslušenstva alebo dokumentácie tovaru, neoznámením zjavných chýb pri prevzatí tovaru, uplynutím záručnej doby tovaru, mechanickým poškodením tovaru spôsobeným kupujúcim, používaním tovaru v podmienkach, ktoré nezodpovedajú svojou vlhkosťou, chemickými a mechanickými vplyvmi prirodzenému prostrediu, neodborným zaobchádzaním, obsluhou alebo zanedbaním starostlivosti o tovar, poškodením tovaru nadmerným zaťažovaním alebo používaním v rozpore s podmienkami uvedenými v dokumentácii, všeobecnými zásadami, technickými normami alebo bezpečnostnými predpismi platnými v SR, poškodením tovaru neodvrátiteľnými alebo nepredvídateľnými udalosťami, poškodením tovaru náhodnou skazou a náhodným zhoršením, poškodením pri doprave, poškodením vodou, ohňom alebo iným zásahom vyššej moci.
- Predávajúci je povinný vybaviť reklamáciu a ukončiť reklamačné konanie jedným z nasledujúcich spôsobov: odovzdaním opraveného tovaru, výmenou tovaru, vrátením kúpnej ceny tovaru, vyplatením primeranej zľavy z ceny tovaru, písomnou výzvou na prevzatie predávajúcim určeného plnenia, odôvodneným zamietnutím reklamácie tovaru.
Záverečné ustanovenia
Spoločnosť FRABIZ s.r.o., všetky údaje získané od zákazníkov užíva výhradne pre vnútornú potrebu spoločnosti a neposkytuje ich tretím osobám.
Výnimku predstavujú externí dopravcovia a dodávatelia, ktorým sú osobné údaje zákazníkov predávané v minimálnom rozsahu, ktorý je nutný pre bezproblémové doručenie tovaru. Bez výslovného súhlasu zákazníkov nakladá spoločnosť Frabiz s.r.o., s ich osobnými údajmi iba a výhradne v rozsahu, ktorý pripúšťa zákon o ochrane osobných údajov.
Kupujúci udeľuje predávajúcemu súhlas so spracovaním a uschovávaním jeho osobných údajov na dobu neurčitú. Súhlas so spracovaním osobných údajov môže kupujúci odvolať kedykoľvek písomnou formou. Súhlas zanikne v lehote 1 mesiaca od doručenia odvolania súhlasu kupujúcim predávajúcemu a údaje budú následne vymazané
Tento reklamačný poriadok internetového obchodu je platný od 21.4.2021